Ja, hei ja!

Jeg starter denne bloggen fordi det finnes et hull i bloggosfæren. “Bloggosfæren” er forøvrig et av de mest ræva ordene jeg har skrevet. Likefullt har den ræva et hull. Et goatse-gapende hull som roper etter å bli tettet. Hvor er bloggen for folk som ikke er gira på oppskrifter, håndarbeid, slanketips, treningsprogram, dingser, Paradise Hotel (eller andre Hotels), politikk, interiør, mote, svartsinn, toppidrett, kjendiser eller spiseforstyrrelser? Hvor er den litt slentrende og muntre bloggen man kan bare stikke innom med senka skuldre? Hvor er stemmen fra 30-something-åringene som er ødelagte av flere tiår med hipp ironisk distanse? Hvor er den velformulerte og lekent bitende kommentaren som får deg til å humre og tenke litt samtidig? Hvor er bloggen som faktisk gir deg noe?

Den er ikke her.

Her finner du bare en fyr og en blogg som ikke har andre ambisjoner enn å skrive litt innimellom, kanskje legge ut noen bilder eller linker til og med. For å være ærlig (som naivt nok er noe jeg har tenkt å fortsette med), så er jeg veldig lite kjent i den nevnte “bloggosfæren”. Jeg har sett færre enn tjue og faktisk lest færre enn tre blogger i hele mitt liv. Jeg har ingen intensjoner om å pumpe bloggen full av reklame, og heller ikke hore rundt på nettet for å sanke klikk. Jeg skriver først og fremst fordi jeg synes det er artig, og desto artigere hvis muligheten er til stede for at andre folk også leser det.

Personlige bloggpostulater:
– Ingen “smileys” eller emoticons eller sånt skit.
– Kun (korrekt) bokmål, med innslag av engelsk hvis norsk ikke blir hipt nok.
– Babling er lov.
– Ingen fjerning av evt. kommentarer.
– Heve seg over tydelig navlebeskuing og flauhet. Styr unna “min hverdag” og bilder av den helt gjennomsnittlige middagen jeg lagde i dag.
– Hold deg for god til klipp-og-lim.
– Ikke post et innlegg kun bestående av en link. Slikt har man twitter for.

Så får vi se om dette blir første og eneste innlegg. Sjansen er definitivt til stede.

About Shandiosa

hobbymusiker, filmentusiast, språkpetimeter, deltidsartigkaill, casual gamer, periodisk teknonerd, avslappet rent politisk, ateist, latsabb, ølhund og i utgangspunktet positivt innstilt til det meste.
This entry was posted in Blogg om blogg. Bookmark the permalink.

5 Responses to Ja, hei ja!

  1. Radiojente says:

    Jeg tror faktisk “eventuelt” må forkortes til “ev.”. Men jeg er ikke sikker. Håner du oppskriftsinnleggene mine? Skrik og hyl. Min verden raser sammen.

    • shandiosa says:

      Null hån, men jeg må si at oppskrifter interesserer meg like mye som Oddasat-repriser. Angående ev./evt. så har du delvis helt rett.

      • Radiojente says:

        Det er helt greit. Jeg prøvde bare å lage oppstyr. Dessuten er jeg blitt treffhore, og “møre koteletter” og “enkel tomatsaus” er ofte brukte søkeord.

  2. Bumsemams says:

    Ser at du skriver “nå”, men ditt store språkforbilde Kåre Willoch bruker vel “nu”? Og du er ikke konsekvent med “frem” og “fram”.. Flere petimeter i verden når det gjelder språk. Men er ellers i hovedsak enig.

    • shandiosa says:

      Haha!
      Aller først: Kåre Willoch er min helt, ikke “språkforbilde”. Og nei, jeg er ikke konsekvent med “frem” og “fram”. Det er fordi jeg vet at begge deler er lov, og jeg ikke klarer å bestemme meg for hva som er tøffest. Du kommenterte på feil innlegg, forresten. Ti hi.

Leave a Reply

