Ny gadget: Motorola Xoom!

For to dager siden gikk jeg til anskaffelse av nettbrett! Valget sto mellom Samsung Galaxy Tab 10.1 og Motorola Xoom. Ettersom den nye versjonen av Galaxy Tab ikke finnes på markedet ennå, var valget enkelt.

Bilde tatt med min HTC Desire HD. Sånn at dere VEIT at jeg er badass.

Jeg skal ikke skrive side opp og side ned om dette, men slenger med noen kjappe fordeler og ulemper:

Fordeler:

  • Knall skjerm (1280 x 800), ok kamera (5 mpx).
  • Super nettleser med faner, 100 % browsing experience (det inkluderer Flash-støtte, Apple-fanboyz).
  • Fantastisk operativsystem (Android Honeycomb 3.1), kjapt og sexy.
  • Omtrent ubegrensede tilpasningsmuligheter, sleng ting der du mener de hører hjemme.
  • Prikkfri integrering med alt av Googles tjenester, lesing av mail er bedre enn på en laptop.
  • HDMI, SD-kort og USB (eksterne harddisker etc.).
  • Støtter alle formater, film, Office-dokumenter, musikk etc.

Ulemper:

  • Den er litt tung, 108 gram tyngre enn iPad 2.
  • Android Market har ikke kommet ordentlig i gang med nettbrett-skreddersydde apps. Dette regner jeg med endrer seg fort.
  • Litt mye refleks i glasset.
  • Skranglete lader, burde vært mulighet for USB-lading.

Det er supert å bruke Xoom til surfing, YouTube, musikk (inkludert f.eks. Spotify), film, casual dass-gaming, blogging (!), chatting og e-bøker. Ikke å foretrekke hvis man skal gjøre litt mer avanserte greier, som billed/filmredigering osv. Jeg kunne skrevet masse om dette, men skal la være. Jeg tar heller i mot spørsmål om noen skulle lure på noe. Konklusjon så langt er i hvert fall at jeg er veldig fornøyd, og det er årets artigste kjøp. Spørsmålet er om den vil bli brukt like mye som jeg bruker/brukte laptopen.

PS. Det var et kjedelig innlegg. Det kommer et underholdende et snart.

About Shandiosa

hobbymusiker, filmentusiast, språkpetimeter, deltidsartigkaill, casual gamer, periodisk teknonerd, avslappet rent politisk, ateist, latsabb, ølhund og i utgangspunktet positivt innstilt til det meste.
This entry was posted in Tekno and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

