Blindtest: Iskaffe!

Jeg er en hund etter kaffe. Nesten så jeg kan si at jeg er en rabiesfrådende ulv etter kaffe. En rykende fersk kopp med flytende sort gull er høyt oppe på lista over ting jeg ikke kan klare meg uten i det daglige. Iskaffe har jo vært i butikkhyllene ei stund, og er et bra alternativ hvis det for eksempel er for varmt til å fullt ut nyte en gammeldags varm kaffe. Men hvilken skal man velge? Jeg fikk min bedre halvdel med på en blindtest av de tre variantene som tilbys i min lokale Rema-butikk.

image

Greit at Rema ikke har 12 forskjellige merker også. De ville jo ikke fått plass på bildet, ser du vel.

Tine IsKaffe Caffe Mocca
Søtere enn en valp på trehjulssykkel, men ikke tosken rent smaksmessig. Rund og mild, men den blir samtidig litt kvalm og dvask. Tine har perfeksjonert middelmådighet nok en gang, og kan skilte med å levere iskaffens svar på Billy Joel. Ikke fæl, ikke eksepsjonell.

TERNINGKAST

Friele IS Espresso Macchiato
Utvannet smeltet sjokoladeis? Utvannet Baileys? Utvannet er det i hvert fall. Jeg personlig syntes konsistensen var helt ålbings, men det smaker ikke i nærheten av noe som minner om noe som ligner på noe som kan kalles kaffe. Det smaker som oppvaskvannet etter gårsdagens Tupperware-party.

TERNINGKAST

Starbucks Coffee Seattle Latte
Nyheten om at Starbucks kom i norske butikker for noen måneder siden dominerte Facebook-feeden min i flere minutter, og engasjerte omtrent like mange som da Urge endelig kom på 1,5-litersflaske. Og dette er slettes ikke dårlig, yankees. Den er ikke like søt som de andre, og har en skarpere smak som sitter lengre i. Den er faktisk god. Produktdesignet er også overlegent, og man får i tillegg gitt sitt urbane jeg en oppstiver med en slik i hånden.

TERNINGKAST

About Shandiosa

hobbymusiker, filmentusiast, språkpetimeter, deltidsartigkaill, casual gamer, periodisk teknonerd, avslappet rent politisk, ateist, latsabb, ølhund og i utgangspunktet positivt innstilt til det meste.
This entry was posted in Helse, Livet (duh) and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Blindtest: Iskaffe!

  1. Radiojente says:

    Friele sin er så heslig at jeg ikke skjønner at den fortsatt finnes i butikkene. Det må være “rester” (det vil si alt) etter første utlevering. Starbucks sin er grei, men den er faktisk litt vannete den også. Til tross for at Tine er middelmådig og søt, er det den jeg velger hver gang. Men jeg foretrekker trippel espresso.

    (Synes du kunne ha tatt flere bilder, jeg! Det finnes nemlig tre Starbucks-typer, to Friele-typer og hele fire Tine-typer. Ultra har dessuten Frezza og flere andre fancy merker. Men jeg skal ikke si noe. Testet bare tre typer julebrus jeg også. Måtte bare si det likevel. For å virke viktig.)

    • shandiosa says:

      Jeg vurderte å gå til innkjøp av to sorter til, men da hadde vi blitt kvalme i løpet av testen. Det ville nok ha ført til at de variantene som ble testet sist hadde blitt skadelidende. Alt i rettferdighetens navn!

  2. Pingback: Alt blir bedre med bacon | shandiosa

Leave a Reply

