Alt blir bedre med bacon

Dette er en gammel påstand som jeg (og mange med meg) tar for å være en av universets få absolutte sannheter. Påstanden gjelder selvfølgelig først og fremst mat. En god biff blir helt utsøkt surret inn i bacon. Fiskeboller løfter seg hundretusener av hakk med litt bacon. Kneippbrød med servelat? Bacon er selve frelsen. Husstanden har testet bacon litt den siste tiden. En kopp kaffe er som tidligere nevnt noe av det beste jeg vet. Jeg måtte jo dermed prøve: En kopp nypresset kaffe, servert med to skiver sprøstekt bacon ved siden av. Whaddayaknow! Dritgodt! Softis og bacon? Killer!

Om. Ti. Minutter. Skal. Du. Dø.

Drit i sigaretter, alkohol og barberblader. Det er bacon som burde kommet med advarsler. Og superheltkappe. Det er så farlig nydelig at hvis bacon virkelig hadde bestemt seg, kunne den tatt over landet. Jeg tør ikke tenke på konsekvensene. Hva hadde vi blitt?

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke er en revolusjonerende tanke; det finnes allerede tusenvis av nettsider, artige bilder og til og med bøker om emnet. Desto større grunn til å være tilbøyelig til å tro at dette faktisk er sant. Alt blir bedre med bacon. Derfor var den gledelige overraskelsen stor da jeg var på besøk i hovedstaden for ei uke siden og fant drinken Dirty Pig på et barkart. Hovedbestanddel: “bacon infused bourbon”. Garnityr: bacon. Overveldet av spenning fisket jeg frem bankkortet, bestilte en Dirty Pig og meldte til bartenderen at “Når du vanligvis lager en slik, har du mer å gå på? Kan du gjøre den mer bacon? Det vil jeg ha. Full bacon throttle.” Bartenderen satte i gang, og jeg klarte ikke slutte å lure på hvorfor omtrent ingen har tenkt på å lage en bacondrink tidligere?

Derfor.

Det smaker fritert massegrav. Hvis man skal prøve å projisere “fylleslagsmål mellom ei bingokjerring og en zombiegris” ned i et glass, så ville det blitt denne drinken. Det smakte død, fordervelse og voldtekten av faens oldemor. Tilsett en ettersmak av mugnet hud og verdenskrig, så er du der. Det er som sagt ei ukes tid siden, men jeg klarer fortsatt å mane fram smaken og påfølgende brekninger. Jeg tror faktisk Dirty Pig egenhendig har klart å dempe min baconbegeistring. Alt blir bedre med bacon?
Myth busted.

About Shandiosa

hobbymusiker, filmentusiast, språkpetimeter, deltidsartigkaill, casual gamer, periodisk teknonerd, avslappet rent politisk, ateist, latsabb, ølhund og i utgangspunktet positivt innstilt til det meste.
This entry was posted in Helse and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Alt blir bedre med bacon

  1. Inga says:

    Made. My. Day. Nå gleder jeg meg til oppfølgeren til utelivsguiden.

  2. Feiig says:

    Bacon, er knallgodt.
    Du er flink til å skrive kreativt! (litt sjalu i grunn)

  3. Erik says:

    Dette er ille. En av mine store barndomssannheter holder på å få seg en stor knekk her. Jeg har selv riktignok påstått at bacon kan løfte alle typer mat sånn at det ikke er sikkert at drikke trengs å løftes med bacon.

    Nei, vet du hva? Dette skal jeg finne ut av. Skal finne en drink med bacon som smaker himmelsk.

    CHALLENGE ACCEPTED!

Leave a Reply

