Julegaveliste: leketøy

Jeg innser motvillig at min første julegaveliste kanskje var hakket for urealistisk, i og med at ønskene mine kostet hudretusenvis av kroner og det lille hinderet som var at ingen er tilgjengelige for salg. Med andre ord må jeg moderere meg litt hvis jeg i det hele tatt skal noen gaver. Selv om sokker og fingervanter er praktiske gaver som jeg helt sikkert får bruk for, er det jo ikke det jeg ønsker meg. Så her er ei lita liste over ganske rimelige alternativer:

3 – R2-D2 Operation Game

Force not included.

Jeg tviler på at jeg er alene i verden om ønsket om å være enten Luke Skywalker eller Darth Vader. Jeg har fortsatt litt lyst til å være Figrin D’an, men det får være en annen skål. Dette flotte spillet koster bare 135 kroner, og det gir meg muligheten til å redde R2-D2. Jeg kan ikke se for meg en mer heltemodig dåd, ettersom dette er universets soleklart viktigste Astromech. Jeg gleder meg allerede til å kjøpe meg noe aluminiumsfolie og late som jeg er C-3PO som fikser på yndlingsdroiden min samtidig som jeg er trygg som et fjell på min egen seksualitet. Ikke at det er noe galt i å være… C-3PO altså. Just sayin’.

Både Tatoo I og Tatoo II steker, parasoll påkrevd.

Jeg skal ikke spy ut med nerdegugge som en slags Taozin her, så vi konkluderer med at R2-D2 ville følt seg som en lodden liten ewok i min lune, midi-klorian-rike favn. Noen uker med droidredning ville nok etterhvert gitt brensel til min destruktive side, så jeg trenger nok flere gaver.

2 – Fjernstyrt Titanic

Winslet not included.

Det originale RMS Titanic var 270 meter langt og 52.000 tonn, datidens største passasjerskip. Det var et monster som “ikke kunne synke”, og er mest kjent for å ha tatt livet av 1517 mennesker og James Camerons kredibilitet. For drøye 900 kroner kan du sikre meg en 1,3 meter lang radiostyrt utgave, slik at jeg kan stå ved Nidelvas bredder og gaule “My Heart Will Go On” mens jeg trollseiler Titanic i 7 km/t uten et isfjell i nautisk mils omkrets.

Det nærmeste blir isen i de åtte whiskeydrinkene jeg krever før jeg gauler Celine Dion-låter.

Når jeg blir lei av å være musikalsk turistmagnet skal jeg hive meg over Prosjekt Gjenskap Jomfruturen, noe som selvfølgelig innebærer å lage et svært isfjell og muligens en tro kopi av Southamptons havn. Deretter skal jeg måke båten inn i isfjellet og følge med på at Titanic ikke synker. Så klapper jeg meg på skuldra tilfreds med å være En Kulere Gud.

1 – Bandai’s Mugen Puchipuchi – uendelig bobleplast

UENDELIG BOBLEPLAST! Japan, gi meg en klem! Hvor finner man mer lykke for 320 kroner enn i en 5-pakning med uendelig bobleplast? Til den prisen tilbyr nemlig Japan Trend Shop fem plater med 8 bobler hver, utformet som nøkkelringer. Hellige herre moses, jeg kommer til å leve for å hoppe på bussen og sette meg og poppe uendelige plastbobler. Mine medpassasjerers ansikter vil uttrykke nøyaktig 50 % irritasjon og 50 % misunnelse. Den perfekte kombinasjon!

Eller, la oss si det er en god nummer to.

Glem punchingballer, massasjestoler og stressball. Uendelig bobleplast er svaret. I skrivende stund er Japan Trend Shop utsolgt for Mugen Puchipuchi, noe som fører til at du har et ekstra alternativ når du skal velge hva du skal kjøpe til meg. Hvis det hadde vært på lager hadde jeg kjøpt et sett for ti minutter siden. Men jeg banna litt inni meg og bestilte det nest beste: Uendelig åpning av eske! Seriøst; Japan, få en klem.

Nå har jeg vært snill gutt og gitt gavetips som selv de trygdesnyltende musikerkompisene mine har råd til, så gi meg noen kule gaver, nissefaen! Ellers vet jeg hva som til neste år havner under treet til alle mine såkalte “venner” og “tante” og “far” og sånn:

"Kosebamse!" Japan, we need to talk.

About Shandiosa

hobbymusiker, filmentusiast, språkpetimeter, deltidsartigkaill, casual gamer, periodisk teknonerd, avslappet rent politisk, ateist, latsabb, ølhund og i utgangspunktet positivt innstilt til det meste.
This entry was posted in Helse, Julegaveliste, Livet (duh), Popkultur and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Julegaveliste: leketøy

  1. Pingback: Julegaveliste: møbler | shandiosa

Leave a Reply

