Julegaveliste: møbler

Jeg er klar over at alderen min tilsier at jeg burde vært voksen for ti-tolv år siden, men det er først jeg er moden nok til ikke bare å ønske meg flygebiler og bobleplast. Jeg kan si at jeg ønsker meg hekleduker og ny støvsuger uten å skjemmes. Samtidig kan jeg kjøpe duker og støvsuger sjøl, og julaften ble jo, som alle vet, oppfunnet slik at folk kan få ting de ikke ville kjøpt sjøl.

Som denne teite motorsykkelen jeg fikk av ei tante i fjor. Står fortsatt i garasjen og støver.

Jeg bruker pengene mine på de tingene jeg hadde lyst på da jeg ikke hadde råd til å kjøpe noe som helst, og dermed sitter jeg i dag med radiostyrte biler opp til halsen. Det jeg burde kjøpe er et barskap, ei ny seng eller et stuebord. Og det er først nå jeg er voksen nok til å faktisk ønske meg slike ting. Møbler. Her er det mitt voksne jeg ønsker seg mest:

3. Barskap

Sugen på en calvados? Mulig jeg har en klunk, ta en TIT i skapet ha ha ha.

Lyst på noe å drikke? Hva med et par MUGGER øl? En AMMArulo? Mulighetene for dårlige vitser er endeløse. Dette er jo sannsynligvis en smule ødipalt av meg, men det er et eller annet med tanken på et par svære spritfylte pupper hengende på veggen som tiltaler meg. Det er nesten slik at man ikke behøver alkohol i det hele tatt, da dette skapet er en icebreaker bedre enn noe annet. Dette skapet er selvfølgelig designet i Nederland, og heldigvis for meg går det an for deg å kjøpe dette fra internettet. Det finnes en hel serie, så sleng også gjerne med et fruktfat.

Av en eller annen grunn fikk jeg lyst på meloner.

2. Seng

Man drømmer så mye kulere når blodet må JOBBE for å komme til hodet.

Tenk på det; aldri mer leggetid! Denne senga kan være løsningen på problemer jeg ikke visste jeg hadde. I tillegg er den plassbesparende! Jeg blir så glad, varm og lodden inni meg bare ved tanken på hvordan de første 10 sekundene på morgenen vil arte seg etter ei natts søvn i denne. Alarmen ringer, jeg åpner øynene og slår den av. Og vips, jeg er klar som eggedosis. Jeg trenger aldri mer å stå opp, jeg står jo allerede! Det er nesten sånn at jeg vil ha denne på badet, så kan jeg våkne og ta ett steg inn i dusjen.

Og frokosten er snart klar.

1. Stuebord

Du skjønner, det bordet som står på stua nå er ulydig. Fy! Slemt bord.

Jeg vil jo at interiøret i leiligheta på en eller annen måte skal reflektere hvem jeg er. Men hvor får man tak i sarkastiske, late og litt kjedelige møbler som ikke pisser på teppet? Det er ganske umulig, skal jeg si deg. Så derfor ønsker jeg meg heller inventar som reflekterer den jeg vil være. Og stuebordet er jo engang det som står midt i oppholdsrommet, og jeg vil jo gjerne at stuas centerpiece skal være staselig og praktisk.

Se! Gulvet er helt tørt!

Dette er et Integrated Technology Coffee Table, og det betyr at jeg kan koble stuebordet mitt til alt av tekno-ting. TV, stereoanlegg, PC, nettbrett, telefon og hårføner. Det stemmer, dette er et stuebord som funker som strømuttak, dockingstasjon, USB-hub og fjernkontroll. I tillegg forsyner det dine bekjente med astronomiske mengder sjalusi, og ryktene sier at bordet faktisk er en ungdomskilde. Og det har opptil fire PLAN-fadderbarn. Og det kurerer AIDS.

Noe som er veldig praktisk nå når bløder-kjøkkenbordet mitt har fått rimelig heftig AIDS. Ikke spør hvordan det skjedde.

Hvis jeg får oppfylt disse ønskene, så blir jeg særdeles grei å ha med å gjøre. Jeg kommer til å invitere folk på besøk annenhver dag, by på en puppe-aperitiff og bli personifiseringen av trivelig. Jeg skal til og med gjøre litt husarbeid.

Det forutsetter naturligvis at arbeidsredskapen er standsmessig.

About Shandiosa

hobbymusiker, filmentusiast, språkpetimeter, deltidsartigkaill, casual gamer, periodisk teknonerd, avslappet rent politisk, ateist, latsabb, ølhund og i utgangspunktet positivt innstilt til det meste.
This entry was posted in Julegaveliste and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

